Erzurum’da emekliler isyan etti

Emekli aylıklarına gelecek ay yapılacak zam öncesi Erzurum’da parkları dolduran yüzlerce emekli, yüksek kiralar, pahalı çay fiyatları ve prim gün sayısındaki adaletsizlikten dert yandı. Gıda, kira, ulaşım ve faturaların altından kalkamaz hale geldiklerini belirten emekliler, bir bardak çayın dahi lüks haline geldiğini, aylıklarının ev kirasına gittiğini anlattı. Bununla birlikte “Devlete zeval gelmesin” diyerek şükredenler de dikkati çekti. “YÜKSEK PRİM ÖDEDİM, AZ GÜN ALANLA AYNI MAAŞI ALIYORUM” Yıllarca BAĞ-KUR’a yüksek prim ödediğini belirten bir emekli, sistemdeki adaletsizliğe dikkati çekerek şunları söyledi: “8 bin 825 gün primle emekli oldum. Zamanında en yüksekten prim yatırdım. Şimdi 5 bin gün prim yatıranla aynı maaşı…

CHP’li Kış’tan iktidara çağrı: ‘Temmuz ayında ara zam artık zorunluluktur’

CHP Mersin Milletvekili Gülcan Kış, TBMM Genel Kurulu’nda yaptığı konuşmada BİSAM’ın Haziran 2026 Açlık ve Yoksulluk Sınırı Raporu’nu gündeme taşıdı. Açlık sınırının 36 bin lirayı, yoksulluk sınırının ise 118 bin lirayı aştığını belirten Kış, milyonlarca emekçi, emekli ve dar gelirlinin her geçen gün daha da yoksullaştığını söyledi. Asgari ücretin 28 bin lira, en düşük emekli aylığının ise 20 bin lira olduğunu anımsatan Kış, “Bugün Türkiye’de çalışanların önemli bir bölümü açlık sınırının altında ücretle yaşamaya zorlanıyor. Emekliler ise bırakın insanca yaşamayı, temel ihtiyaçlarını karşılayamaz hâle getirildi” dedi. ‘EKONOMİK KRİZ VATANDAŞIN MUTFAĞINDA YAŞANIYOR’ İktidarın ekonomik başarı söylemleriyle toplumun yaşadığı gerçekler arasında büyük…