Pandemiyle artan talep, enflasyonla da alternatif yatırımlara yönelince, yat ve teknelerin sayısında görülen artış, otopark misali ‘marina’ sorunu yarattı. Kısıtlı sayıda olan marinaların kapasitesi yetmediğinden fiyatları da yükseldi. Yurt dışıyla Türkiye’deki fiyat farkı euro bazında bile çok açıldı. Yükselen fiyatlar başta yat satışlarını, yabancı talebini etkilerken, bir de kirliliğe yol açıyor.
Pandemide artan yat ya da tekne talebi, marinaların yüksek fiyatlarıyla duvara çarptı.
Bir de çevre tehlikesi bulunuyor. Marina çok pahalı olunca tekneler koylarda demirliyor. Bu da kirliliğe yol açıyor.
Marina fiyatları, charter turizmini de etkiliyor. Fiyatlar yüzünden bu firmaların yüzde 20 zam yaptığı fiyatlarındaki artış Türkiye’nin rakibi olan Yunanistan ve Hırvatistan’da gerçekleşmediğinden yüzde 25 daralma görüldü.
Çin’in başkenti Beijing’de düzenlenen 2024 Çin Kalkınma Forumu, ‘Çin’in Kesintisiz Kalkınması’ temasıyla gerçekleştirildi. Forum, Çin Devlet Konseyi Kalkınma Araştırma Merkezi’nin ev sahipliğinde düzenlendi ve yaklaşık 400 kişi katıldı.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın atadığı yeni Enerji Bakanı Alparslan Bayraktar, görevi Fatih Dönmez’den devraldı. Bayraktar, törende yaptığı konuşmada Türkiye’nin enerji sektöründeki rolünü güçlendireceklerini söyledi. Dönmez ise görevi devrettiği Bayraktar’a başarılar diledi.
ABD’de dayanıklı mal siparişleri, Ağustos’ta düşüş beklenirken arttı. Bu artış, borçlanma maliyetlerindeki yükselişe rağmen yatırımların dirençli kaldığına işaret etti.